מי שתיה בישראל

יותר ויותר אנשים נמנעים מצריכת מי שתיה מהברז – מים המסופקים כמעט בחינם על ידי חברת מקורות והמופקים ממאגרי המים של מדינת ישראל – הכנרת, קידוחים לשאיבת מים ממאגרים תת קרקעיים, מי ים מותפלים, נביעת מעיינות ועוד.

משרד הבריאות טוען כי מי השתייה הציבוריים בטוחים וטעימים – ואולי במקרים רבים זה באמת נכון אולם אין לשכוח כי מים אלו מובלים בצינורות חלודים, ולעיתים מזוהמים כתוצאה מחדירת מזהמים בצנרת הביתית. לאחרונה פרסום משרד הבריאות מחקר ובו עולה כי איכות המים בצנרת העירונית אומנם טובה אולם כאשר המים מגיעים לברז בבית איכותם יורדת כתוצאה מהצנרת הישנה והחלודה במיוחד בבתים ישנים.

המלצת משרד הבריאות היא להמנע מצריכת מים שעמדו בצינורות – כלומר יש לפתוח את ברז המים למשך חצי דקה לפחות לפני שבטוח לשתות אותם. בהתאם לכך צריכת מי שתיה מהברז גורמת לבזבוז מים עצום – בכל פעם שאתם רוצים לשתות מים עליכם לבזבז כמות מים גדולה משמעותית.

שוק המים בישראל מכיל אפשרויות רבות לצריכת מים – מים מינרלים המסופקים בבקבוקים (המותגים הידועים הם נביעות, מי עדן, עין גדי), בר מים (מתקן מים) או מיני בר אשר מחובר לברז המים ומאפשר סינון וטיהור (המותג הידוע הוא תמי 4 וכן מעיינות והשחקן החדש – אלקטרה בר). בנוסף קיימים מסנני מים שונים אשר מחוברים לצנרת הראשית, מתקני מים חיים ועוד.

ההיקף הכספי השנתי של צריכת המים נאמד בכ 1.25 מיליארד שקל כאשר שוק מתקני המים נאמד בכ- 700 מליון שקל מחזור בשנה. פלח השוק בעל הצמיחה הגדולה ביותר הוא של ברי המים המסוננים (כ-400 מליון שקל בשנה) ואשר נשלט כיום על ידי חברת שטראוס באמצעות המותג תמי 4.

מטרתנו באתר זה לספק לכם מידע לבחירה נכונה של מקור המים לשתיה בבית ובמשרד.

מים מינרליים?

מים מינרלים הם בעצם מים ממקורות טבעיים (לרוב מעיין) אשר ממולאים ללא יד אדם בבקבוקים ונשלחים לנקודות המכירה או לצרכן לביתו (במקרה של בר מים מינרלים). אין במים אלו יתרונות כלשהם מלבד הידיעה שהמים עוברים בקרה ובדיקות מידי יום ובכך אנחנו יכולים להיות בטוחים כי המים אינם מכילים זיהומים. הבעיה במים המינרלים הוא בשינוע שלהם – מרגע היציאה מהמפעל ועד להגעה לבית הצרכן. אין לנו שליטה ובקרה – האם המים הובלו במשך שעות ארוכות בשמש? האם היו חשופים לחום גבוה? האם אוחסנו בקרבת חומרים מסוכנים (למשל – בתחנות דלק ליד המשאבות)? ודאו כי אתם רוכשים את המים בנקודות מכירה מסודרות כאשר המים מאוחסנים במקומות מוצלים.

יש לציין שחלק מיצרני מים המינרלים  בישראל מקבלים את המים מהצנרת של מקורות!

פגיעה בסביבה

צריכת מים מינרלים גורמת לפגיעה הרבה ביותר בסביבה – בקבוקי המים הריקים גורמים לזיהום הסביבה ויש צורך בתהליך מיחזור על מנת למזער פגיעה זו, השינוע של הבקבוקים גורם לזיהום אוויר ולצריכת אנרגיה רבה.

בר מים מיני בר תמי 4

תמי 4 – חברה בבעלות חברת שטראוס מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות לסינון ולטיהור מים. מתקני המים של תמי 4 מאפשרים חימום או קירור של המים ובכך מקלים על צריכתם – קל לעשות קפה, או לשתות כוס מים קרים בקיץ.

במכשירים אלו יש להקפיד על החלפה של סננים, מסננים בזמן – אחרת קיים חשש לזיהום המים.

בסקר שנערך על ידי דה מרקר המים של תמי 4 נבחרו לטעימים ביותר מבין החברות – תמי 4, אלקטרה בר, ג'נרל בר וחברת טבע בר.

שירות לקוחות תמי 4

כאשר אתם רוכשים לבית או לעסק מכשיר לטיהור מים של חברת תמי 4 אתם זקוקים לשירותי אחזקה ותיקונים כל עוד המכשיר אצלכם. כל ביקור טכנאי, פירוק או הרכבה והובלה של המכשיר עולה כסף.

בשיטוט ברשת ניתן לקרוא תלונות רבות על איכות השירות של החברה. בין היתר קיימות תלונות רבות על שרות גרוע ומזלזל בלקוח, איכות מוצר ירודה, תקלות חוזרות ונשנות ועוד – תלונות רבות קיימות כאן: http://www.tluna.co.il/companies/company.asp?CompanyID=289 יש כאלו שאף כתבו "תמי 4: אתם באמת נורא אדיבים אבל אתם מספקים שירות חרא" http://www.popup.co.il/?p=6348 "תמי 4 בושה שיש חברה שמזלזלת כל כך בלקוח" http://www.maozakor.co.il/Forum_answers.aspx?ID=2667

האם המים של תמי 4 בחינם?

התשובה לכך היא לא. מלבד עלותו הגבוה של המכשיר עצמו, יש צורך בהחלפת מסננים, תחזוקה שוטפת ותיקונים. חברת תמי 4 מציעה למשל שירות כולל תיקונים למכשיר בעלות של 68 ₪ לחודש (למשך 3 שנים) כאשר רכישה עצמאית של מסננים  עולה כ-50 ₪ בחודש (כ-600 ₪ בשנה).

ג'וקים במתקני תמי 4?

דיווחים ותלונות רבות ברשת עוסקים בנוכחות תיקנים (ג'וקים) במתקני תמי 4. האם יש בכך אמת?

ג'וקים אוהבים סביבה חמה, לחה ומוגנת. את כל אלו הם מוצאים בתוך מתקנים חשמליים שונים הנמצאים במטבח. יש להדגיש כי מקור הג'וקים אינו ממתקן המים עצמו אלא מסביבת המטבח כאשר הם מחליטים כי המתקן של תמי 4 מתאים למגוריהם.

למעשה המצב גרוע מכפי שאתם חושבים. אתם לא יודעים אם גם במתקן המים שלכם קיימים גו'קים ועד שלא תפתחו אותו לא תוכלו לשלול נוכחות המקקים.

האם זה מסוכן?

לתמי 4 מערכת מים סגורה – כלומר המים עוברים בתוך הצינורות במכשיר ודרך הפילטר כאשר אין מגע בין החרקים לבין המים אותם אתם שותים. אולם אם קיימים ג'וקים בפילטר עצמו – חובה מיד להחליפו ולא להשתמש בו יותר.

מה אפשר לעשות?

ראשית יש לדאוג לסביבה נקייה של המטבח – אם אין ג'וקים בבית ובמטבח סביר להניח שלא יהיו גם בתוך המכשיר. החברה (שטראוס) ממליצה לבצע הדברה במכשיר אולם רבים נרתעים מכך ואינם מעוניינים להכניס חומרי הדברה כל כך קרוב למים שאותם שותים. אין פתרון מושלם מלבד לא להשתמש במכשיר.

רק בתמי 4?

אין הבדל בין מכשיר תמי 4 לבין כל שאר מתקני המים – בכולם זו אותה הבעיה. למעשה יתכן שיש ג'וקים גם במכשיר האספרסו, במעבד המזון ובכל מכשיר חשמלי סגור.

תמי 4 – ניתוח כלכלי

המים של תמי 4 עולים לכם הרבה כסף ונסביר מדוע:

רכישה של מכשיר חדש עולה כ-2,800 ₪ בתוספת 300 ₪ עבור משלוח והתקנה. מידי חצי שנה יש להחליף מסנן בעלות 234 ₪. כל שנה יש להחליף מנורת UV בעלות של 220 ₪. כאשר בוחנים את העלות על פני תקופה של 3 שנים מגיעים לעלות של 5,164 ₪ – המהווים 143 ₪ לחודש (לפני עלות תיקונים במידה והמכשיר מתקלקל או הובלה במידה ואתם עוברים דירה). במחיר חודשי של 143 ₪ אתם יכולים לרכוש כ-70 בקבוקי מים מינרלים כל חודש! – כלומר למעלה מ-2 בקבוקי מים מינרלים ביום.

עוד על חברת תמי 4

לאחרונה המועצה לצרכנות פרסמה כי חברת תמי 4 הפרה את חוק הגנת הצרכן בכך שפרסמה מודעה שאינה כוללת בצורה ברורה את מלוא העלויות בעסקה – ובכך עלולה להטעות את הצרכנים. מנכ"ל המועצה ציין כי "מנהגם של עסקים להצניע מהצרכן תשלומי חובה הנלווים למחיר המוצר מכתים את חיי המסחר בחוסר הגינות".

עד כמה המים נקיים?

לחברה תו תקן ישראלי 1505 – המים מסוננים באמצעות סנן פחם פעיל – סנן זה אינו מסנן מתכות ויעילותו פוחתת משמעותית לאחר כחצי שנת שימוש. סנני פחם עלולים להוות מצע לגידול חיידקים במיוחד כאשר אינכם מפעילים את המכשיר במשך תקופה ממושכת.

אלקטרה בר

חברת אלקטרה מתחילה לשווק בר מים מסוננים אשר מתחרה ישירות בסדרת המוצרים של תמי 4. סדרת המוצרים של אלקטרה בר כוללים מבחר רחב של צבעים, לרבות סדרה במהדורה מוגבלת, בעיצוב פיליפ בולקייה. המגזר העסקי יהנה מבר מים מותאם עם אפשרות להוספת לוגו החברה. רמת המחירים של אקטרה בר נמוכה בכ- 20% מזו של תמי 4

יש לציין שאין הבדל מהותי באיכות המים בין יצרני מתקני המים השונים. לחברת תמי 4 יש את יתרון הוותק במתן שירות ומתקני המים שלה משווקים בכל העולם.

מתקני מים מסוננים – האם הם מגינים מפני זיהום?

משרד הבריאות הודיע כי במקרה זיהום במים אין להשתמש במתקני המים המסוננים כדוגמת אלקטרה בר או תמי 4 ויש להרתיח את המים במשך מספר דקות. פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמר כי מתקני המים אינם מאפשרים הרתחה לכ-100 מעלות של המים ולכן המים מהמתקנים  במקרה של זיהום המים אינן בטוחים לשימוש ובמיוחד כאשר התקנות מורות על הרתחה רצופה של המים במשך שתי דקות לפחות.

במקרים מסויימים המים נפסלים לחלוטין לשימוש – למשל כאשר נמצאים שארי חומרי הדברה במים או זיהום ממתכות כבדות. במקרים אלו יש לעקוב אחרי הנחיות משרד הבריאות ולפעול בהתאם.

[customcontact form=1]

מים חיים

הנושא החם ביותר בעולם המים הוא נושא המים החיים. הרעיון העומד מאחורי השיטה הוא שמים בטבע עוברים מעגל שונה מאשר המים אותם אנו שותים. מים בטבע מחלחלים דרך שכבות הקרקע, נובעים ממעיינות, זורמים בערוצי הנחלים, מטוהרים באופן טבעי וצוברים חמצן ומינרלים שונים.

מתקני מים חיים מנסים לחקות תהליך זה באמצעות תהודה אנרגטית של תדרים במטרה לשפר משמעותית את ניקיון המים, הטעם שלהם והחיות הטמונה בהם. רבים מדווחים כי הטעם של מים חיים טוב משמעותית מזה של מי ברז.

מספר הטלפון הינו מספר פרמיום שנועד לרכז את כל מוקדי השירות של כל החברות. ניתן להתקשר ישירות לכל אחת מהחברות.

למידע נוסף:

משרד הבריאות – סקר מתכות ברשת הביתית

http://www.health.gov.il/PublicationsFiles/water_nov2011.pdf

משרד הבריאות – הודעה לתושבי השומרון הכוללת אי שימוש במתקני מים http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/15022012_1.aspx

הודעת משרד הבריאות – פסילת מים ניר גלים

http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/12022012_1.aspx

 אם אין לחם אוכלים עוגות ואם אין מים שותים קפה? על מכונות קפה באתר icoffee. שלכם, אתר מי שתיה בישראל

14 תגובות בנושא “מי שתיה בישראל

  1. חבל שלא הכרתי אותכם קודם. קניתי לפני שבועים ויומים ובגלל זה הם מסרבים לבטל לי עיסקה. אחרי שהיום כל הסלון ומזרון פעילות +פוף ענק נהרסו לי ואני לא מדברת על חשבון המים. כל הפייסבוק שלהם מלא בתלונות חייבים לעשות משהו כדי להפיץ את זה ברבים

    • המיים של מכשיר ההמיים המטוהרים הם אינם מטהרים מספיק יוצא מיים עם חול!!! זה בכלל לא תמי 4 לא מטהר את המיים ב-100% המיים החמים לא יוצאים חמים והמיים בטמפטורה של החדר חמימים. עדיף לתות מיים מינרלים !!!!

      • אני יכולה להסכים איתך לאה שאכן יוצאים לך מים עם חול ורוב הסיכויים בנוסף לכך חלודה ואבנים הסיבה לכך חוסר תחזוקה נכונה במכיר התמי 4 יש לסנן ולנורה תקופת החלפה מדוייקת ממליצה לך בחום לפנות למוקד הטלפוני *6944 ולבקש צירוף לשירות מלא זה שווה זאת.
        ולכל שאר המתלוננים שאתם רוכשים מכשיר הוא נלווה בשירות אל תתפלאו שהסנן או הנורה או טכנאי יגיעו לכם בחינם עם כל הכבוד ושירות הוא תלותי באיכות המים .
        תסכימו איתי שגם אם אתה קונים מוצר חשמלי אתם מבטחים אותו ובמידת הצורך גם מתחזקים בואו לא נתבלבל זה תמי 4 שטראוס רק רכשה אותה בכדי הפצה עולמית מורחבת לפריצת דרך השירות אותו השירות פשוט תתחילו לתחזקת אותו ותהנו ממה שבאמת אתם חוסכים
        שאתם קונים היום מכשיר סלולרי אתם קונים איתו גם חבילה ללא הגבלה אתם לא מראים חשיבות מרובה על עלות הברזל אלא על עלות השיחות ועובדה אני 10 שנים לקוחה מרוצה של שטראוס מים תמי 4 ומודעות לכל ההשלכות ומיודעת שגם אם היה חיוב הוא לא בא סתם והכל מוקלט אצלם אם אתם לא זוכרים רק תשוחחו עם נציגים הם יענו לכם על הכל אני במקרה נתלתי באתר הזה אני מגישה באוניברסיטה שלי עבודה על חברת שטראוס מים תמי 4 כי אני חושבת שבזכותם פרצנו ועלינו לא רק בארץ אלא גם בעולם .
        אני יודעת שבחול ובארץ אפשר להשיג חלפים יותר זול זה לא האישו מה עם האחריות על המכשיר אני פעם אחת נשאתי בחיוב של טכנאי קרוב ל1000 שח כי הייתה לי תקלה רצינית ולא היה לי מסלול שירות והאמת מאז אני לא קונה חלפים לא מקוריים שדרך החברה וללא מסלול שירות תחשבו מה שאתם עושים לפני צעד כה חשוב היום אנחנו צורכים מתוך 100% 70% נוזלים מימיים
        בוא לא נשכח זאת תהנו

  2. נמאסתי לי מכם אני שותה מי ברז תפסיקו לבלבל המח. מי ברז בכי טובים לא מים מינרלים ולא תמי 4 הכל בולשיט

  3. לי נפל מכשיר פרימו של תמי 4 לא תקין, שהוציא מיים עם חול!!!! כדי לבטל את העסקה לאחר שהמכשיר הראשון הוחלף בגלל ששבק חיים אחרי יומיים, שעבד ללא הפסקה ובסוף הפסיק ולא נתן מיים. המכשיר השני הובא ללא מכסה לא בסגור והוציא מיים עם חול!!!!!! לא מטוהר, ןעוד שהורידו לי 300 שקל בגלל שביטלתי את העסקה. השירות גרוע עד שעונים וכל אחד אמר לי לעשות שטיפה, לעלות על כסא בגילי להתקופף ולראות למעלת מעל המכשיר מתחת לארון מטבח איך לתפעל באם הייתי עושה היו זיכויי שאני יפול ואז מה???

  4. הזהרו הזהרו מחב שטראוס תמי 4
    אתמול הגיעה שליח עם חבילה והחתים את אישית
    על קבלתה
    לצערי אשתי חשבה שאני הזמנתי את המוצר מה שאינו נכון
    בידי חב שטראו תמי 4 מרכישת המכשיר יש להם את פרטי כרטיס האשראי שלי
    והם עושים בו שימוש
    כשהתקין התקין מכשיר הוא ניסע למכור תוספים ופוסטרים וחוזה שירות כמו רוכל ממולח
    גם לאחר ים התקרו ולחצו למכור לנו את הפילטרים ואני סירתי לעסקים כאשר הפעילו גישה נוכחית ולוחצת
    הזהרו. הם חודרים לחשבון כרטיס האשראי ללא רשות וכשהנכם ושרים מהם לבא ולקחת את החבילה ששלחו כשלא הזמנתי אותה יש להם תירוצם שונים ומושעים אותך בעפ
    אני פונה גם למסחר תעשיה ומסחר להגנת הצרכן וכל גוף שמסוגל לסייע למגר את הגישה הנוכחית והתוקפנית של חב שטראוס
    מדיניות זו של חב שטראוס אינה הוגנת וחבל שחב פועלות כמו גנבים ומושכים כספים מכרטיסי האשראי ללא רות
    בני

  5. שלום, אני לא יודעת אם תוכלו לעזור לי אבל יש לי שאלה. יש לנו בבית אקווריום קטן עם שני דגים. אני מרעננת את המים אחת לשבועיים במים מתמי 4 שלנו. די מהר הופיעו סימנים של מעין פטריה או עובש על דפנות האקווריום. לפני כחודש ניקיתי את האקווריום באופן יסודי (לא רק רענון מים) ובטעות שמתי מים מהברז ולא מתמי 4. להפתעתי, גם אחרי 3 שבועות האקווריום נשאר נקי. לאחר שלושת השבועות הללו רעננתי שוב את המים עם מים מתמי 4. לאחר שבוע כבר הופיע אותו כתם על דפנות האקוריום. האם זה קשור למים או צירוף מקרים? חשבתי להמשיך את הניסוי ולנסות שו מי ברז אבל בתי הקטנה שותה את המים של תמי 4 ואם ייתכן שהאשם בהם הייתי רוצה לדעת בהקדם. האם יכול להיות שהמים במכשיר שלנו עם חיידקים? כיצד ניתן לבדוק את איכות המים? אודה לתשובתכם יעל

    • המים של התמי 4 עוברים טיהור מיקרוביאלי ע״י קרינת UV. יש סיכוי טוב שהטיהור הזה משמיד חיידקי ברז, שמונעים מהפטריה להתפתח. כשהחיידק מושמד, הפטריה מתפתחת חופשי (מים מתמי4), בעוד שבמי ברז הפטריה לא מתפתחת.

  6. מאז ששטראוס רכשה את תמי 4, השרות התדרדר – זוהי המסקנה שלי לאחר ששאלתי חברים ומכרים. כעת נכוותי משטראוס ונוכחתי לראות את הדו פרצופיות שלהם. כל עוד מדובר בחברת כבלים או תקשורת שגורמת לנו לנזק זה סיפור אחד מעצבן מאוד אך ברגע שיש חברה שפגעת לנו במי השתייה ו/או לא מעניקה שרות בזמן סביר כמתבקש – יש להוקיעה ולבצע חרם צרכנים! תחזוקת המכשירים מחוייבת המציאות ובפועל אין תחזוקה. רק אם תזמינו טכנאי בשל קלקול ותצליחו לשכנע את שלוחיה של עפרה שטראוס שאכן המכשיר מקולקל, אז יגיע אליכם הטכנאי המהולל! האינטרנט והפייסבוק זוהי הדרך היחידה לפעול כנגדם!

  7. נראה לי שאחזור למסננים של בריטה. הכד של בריטה עם המסננים מאוד לא נח בכלל וכן העיסוק עם רכישת מסננים והחלפתם לא נח בפרט. יחד עם זאת אני לא שבוי של אף חברה ובבקרה מתמדת על איכות המים שאני שותה.

  8. אני רחשתי מתקן מים עם אפשרות הכנת הסודה עלה יקר ואני מזהירה את ציבור הקונים להמנע מרכישת המכשיר הכל טוב ויפה עד שצריכים מי מהם למענהזה לוקח ימים ומעבר לכך לא משתלם לרכוש מכשיר שכזה החלפת בלוני הגז מאוד יקרים אבל מאוד ומספיקים למעט בקבוקים ,המחיר כ 85 שח בעוד שאפשר לקנות ארבעה בקבוקי סודה ב10 שח , ביקשתי להחליף מכשיר
    זה במכשיר פשוט אך הם לא מסכימים ,וזאת כי עבר חודשיים מיום הקניה ,ומאז אני משלמת על מכשיר כל כך יקר עבור מים קרים וחמים ,וממשיכה לקנות בקבוקי סודה בסופר

  9. נזילה התגלתה במכשיר תמי 4 ברשותנו, קבענו עם המרכז לתאריך 2.7. טכנאי הגיע במועד ותיקן את התקלה. הוא הסביר שיש עדין מים במכשיר ואמר שעדין תהיה נזילה קלה מספר ימים. אחרי כשבוע , המים המשיכו ליזול, פנינו שוב למרכז לקוחות ושוב קבענו עם טכנאי ל-13.7. הטכנאי הגיע וטען שתיקן את התקלה. מיד אחרי שהוא הלך הבנו שהתקלה עדין קיימת והתקשרתי למרכז הלקוחות וביקשתי שיחזור בדחיפות. הבטיחו לי שיחזרו אלי בצי שעה הקרובה (השעה היתה 1100 לערך). מאחר ולא יצרו איתנו קשר והשעה היתה 1500 הסבירו לי שאין מה לעשות למעט לנתק את המכשיר. בשלב הזה כבר היתה לי הצפה על השיש שנזלה לרצפה וייתכן שגם מאחורי המטבח ובין הארונות. דרשתי לקבל אחראי ופתרון ואחרי 45 דקות המתנה קיבלתי אחראית שלא עזרה והבטיחה לי שלמחרת הכל יפתר. למחרת בשעת הצהרים הגיע טכנאי ותיקן את התקלה. בינתיים חזרה אלי אחראית יותר בכירה והבטיחה פיצויים וטכנאי שיגיע אלי הביתה ויבדוק שאין נזק למטבח ושהחברה תיקח אחריות על כל נזק אפשרי. והיא כבר תדאג לחזור אלי לתאם (אני עדין מחכה). אתמול התקשר אלי נציג של החברה והציע לי שובר לארוחת בוקר עבור עוגמת הנפש. הפסד של שלושה ימי עבודה, אף אחד לא חוזר ומתאם שום דבר, אני מספר כל פעם את הסיפור מחדש וארוחת בוקר תפתור את הכל? ביקשתי לדבר עם אחראי, מישהו שמבין בשירות וייקח אחריות, יוודא שאין לי נזק ואז בכלל אפשר יהיה לדבר על פיצוי או כל דבר אחר. הדובדבן שבקצפת, היה מנהל השירות של החברה שנזף בי על זה שדרשתי מה שהובטח, על זה שאני מעיז לדרוש בכלל שיבדקו את המטבח כל עוד לא הוכחתי נזק, על זה שהעזתי לחשוב שעל אף שהנציגה התחייבה למשהו מה בין זה ובין שהחברה תטפל?

  10. הייתי שמח לקרוא השוואה על איכות הסינון של 1. בריטה, 2. פילטר בצנרת ו3. בר מים מבחינת איכות הסינון של אבן, מתכות כבדות ושאר מזהמים כימיים (פלואור, כלור, נתרן), ומיקרובים פתוגנים (אי קולי וכו')

  11. אין שום סיבה לבזבז כספים מיותרים על כל מיני מתקני מים למינהם. המים בברז (ברוב הארץ) הם טובים לשתיה. אלא אם כן המים לא טעימים לכם וזו כבר שאלה אחרת, או שבא לכם להתפנק על מכשיר שבלחיצת כפתור מוציא מים חמים או קרים, אני לא רואה סיבה אמיתית לרכוש בר מים.

להגיב על לאה גוטנר לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *